Dialog Online

In aceasta sectiune se va purta un dialog cu clientii nostrii referitor la produsul Fakir Protectie Antipana. Orice intrebare/nalamurire aveti referitoare la FKR, o puteti lasa aici si in surt timp veti primi un raspuns. Ne rezervam dreptul de a posta pe site numai intrebarile dvs. ce contribuie la o mai buna intelegere  a produsului.

Lista mesaje (30) | Lasa un mesaj

  • mesaj de la: Cisu Radu
    Data: 1 august 2017

    Buna ziua, cum se introduce FKR01 prin valva presta ?
    Se poate introduce printr-o mica fanta intre janta si caucic sau nu trebuie sa aiba deloc contact cu aerul ?

    Raspunde
    • mesaj de la: Administrator
      Data: 1 august 2017

      FKR01 nu se poate introduce printr-o valava Presta (clasica). Exista si valve Presta demontabile (in zona de mijloc); in acest caz solutia antipana poate fi introdusa in anvelopa prin valva , portiunea ramasa pe cauciuc avand canal de trecere.
      In cazul in care roata este prevazuta cu valva Presta clasica, se poate introduce printr-o mica fanta intre janta si cauciuc, contactul cu aerul la instalare in acest caz neafectand solutia. Aceasta contine antioxidanti.

  • mesaj de la: Silviu
    Data: 24 martie 2017

    Salutare! Am o bicicleta cu anvelope 29×2.20
    Ce cantitate de FKR01 ar trebui sa utilizez pentru fiecare anvelopa?
    Multumesc!

    Raspunde
    • mesaj de la: Administrator
      Data: 27 martie 2017

      Pentru o anvelopa 2.20-29 se recomanda 180 ml-240 ml(functie de frecventa estimata a penelor). Dozajele pe tipuri de anvelopa se regasesc pe site, la categoria DOZAJE. Este posibil ca pentru unele dintre anvelope sa nu se regaseasaca dozajele. Cu ajutorul unei formule de calcul putem determina insa orice dozaj.

  • mesaj de la: Lucian
    Data: 15 martie 2017

    Care este costul transportului pt un fkr01?
    In or husi- jud vaslui

    Raspunde
    • mesaj de la: Administrator
      Data: 15 martie 2017

      Costul transportului este fix, respectiv 16 lei (inclusiv TVA), pentru localitatile aflate in aria de acoperire a firmei de curierat. Localitatea dvs. se afla in aria de acoperire.
      Pentru comenzi ce depasesc 159 lei, transportul este gratuit.

  • mesaj de la: Bogdan
    Data: 8 martie 2017

    Buna ziua,
    Produsele dumneavoastra pot fi utilizate cu cartuse cu CO2 ?

    Raspunde
    • mesaj de la: Administrator
      Data: 8 martie 2017

      Solutiile antipana pe baza de latex de cauciuc (FAKIR PROTECTIE ANTIPANA-LTX-Biciclete si varianta utilizata dupa pana pentru autovehicule, FAKIR&GO ) nu se pot utiliza cu cartuse cu CO2.

  • mesaj de la: Bogdan
    Data: 29 iunie 2016

    Buna ziua,

    Am o pana la un cauciuc 225/45/R17 in marginea benzii de rulare. Am reparat-o la o vulcanizare prin aplicarea unei “ciuperci” cu adeziv insa fiind in zona in care lucreaza cauciucul tot se pierde aerul. Credeti ca se poate rezolva problema cu vreunul din produsele dvs? Ce recomandati in cazul meu, FKR sau LTX?
    Va fi nevoie sa elimin peticul aplicat inainte de a folosi produsul dvs?

    Raspunde
    • mesaj de la: Administrator
      Data: 30 iunie 2016

      Solutia de tip preventiv-FKR actioneaza pe calea de rulare. Pana dvs. s-a produs pe coama. In aceasta zona nu acționează. Fiind o zona de solicitare pt anvelopa, nu se garanteaza o etansare definitiva.
      Solutia dupa eveniment-Fakir&Go-LTX sau FBR este o varianta de reparare temporara, recomandarea fiind sa se repare anvelopa ulterior prin variantele clasice (petec sau dop).
      Spuneti ca ati facut deja lucrul acesta la vulcanizare dar anvelopa pierde in continuare aer. Probabil pana a fost produsa de un obiect perforant mai mare iar repararea nu mai e posibila.
      Solutiile Fakir rezolva perforari produse de obiecte cu diametrul de maxim 6 mm.

  • mesaj de la: macau constanti
    Data: 8 iunie 2016

    -care este diferenta intre LTX si FBR?
    -care este doza ptr. un cauciuc 225/55/90 FKR02?

    Raspunde
    • mesaj de la: Administrator
      Data: 9 iunie 2016

      Etansantii FAKIR-LTX sunt pe baza de latex de cauciuc. Etansantii FAKIR-FBR sunt pe baza de fibre Kevlar, dispersate intr-o matrice tip gel. Primele sunt compozitii cu vascozitate mai mica si astfel mai fluide. Din acest motiv, dozajul pentru LTX este mai mic decat dozajul pentru FBR, pentru aceeasi tipo-dimensiune de anvelopa. Pretul este insa diferit intre cele doua, astfel incat costul reparatiei este aproximativ acelasi per anvelopa.
      Etansantii FKR sunt varianta ECO pentru utilizator (persoane alergice la latex de cauciuc), avand si o durata de viata mai mare fata de LTX. Acestea din urma realizeaza insa etansarea mai rapid.

      Referitor la dozajul de FKR02 pentru anvelopa precizata, pe site exista in partea din dreapta, categoria DOZAJE unde va puteti calcula dozajul necesar. Introduceti tipo-dimensiunea anvelopei asa cum este inscrisa prin marcajul lateral. R-ul este exprimat in inch (in exemplul dvs. este un 90 (!))

  • mesaj de la: mihaela
    Data: 6 decembrie 2015

    aveti idee care sunt vulcanizarile din bucuresti care lucreaza cu substanta dvs?
    Unde putem sa ne etansam anvelopele?

    Raspunde
  • mesaj de la: Iulian
    Data: 25 august 2015

    Buna ziua. Se poate folosi si dupa ce a fost facuta pana, adica sa se introduca in anvelopa dupa ce roata are pana? Sau trebuie introdus preventiv?

    Raspunde
    • mesaj de la: Administrator
      Data: 25 august 2015

      Pentru repararea unei anvelope, ulterior producerii unei pene, se foloseste varianta Fakir&Go . Mai multe informatii se regasesc pe :http://www.fakir.ro/fakirgo/

  • mesaj de la: Costin
    Data: 26 mai 2014

    Buna ziua.Ma intereseaza diferentele dintre FKR 01 si LTX . Vreau sa folosesc la o bicicleta de xc . Ultimele pene au fost facute cu spini mici si cioburi.

    Raspunde
    • mesaj de la: Administrator
      Data: 27 mai 2014

      Cele 2 variante de FAKIR PROTECTIE ANTIPANA pentru biciclete, FKR01 si FKR LTX, indeplinesc aceeasi cerinta functionala, respectiv etanseaza definitiv perforarile produse de obiecte perforante cu diametrul de 4 mm. Amandoua sunt produse de tip preventiv.
      Diferentele principale dintre ele constau in proprietatile de curgere (reologie) , proprietati rezultate din vascozitatile diferite ale celor 2 formule.
      FKR01 este o formula pe baza de fibre Kevlar dispersate intr-o matrice de tip gel, avand o consistenta mai vascoasa. Prin natura sa de fluid (nenewtonian) care isi micsoreaza vascozitatea prin centrifugare , pe masura ce anvelopa ruleaza , FKR01 isi micsoreaza vascozitatea, astfel incat sa ajunga la locul perforarii.
      FKR LTX este o formula pe baza de latex de cauciuc natural si micro-particule, vascozitatea sa fiind mai mica . Astfel, printr-o simpla rotire cu mana a anvelopei, acest etansant ajunge rapid la locul perforarii, etansand instantaneu perforatia.
      Dozajele recomandate sunt astfel diferite, vascozitatea mai mica implica un dozaj mai redus. O suplimentare a cantitatii introduse pentru varianta FKR01 fata de dozajul recomandat pentru FKR LTX, face ca FKR01 sa ajunga eficient la locul perforarii. Costurile celor 2 variante de FKR sunt insa si ele diferite, astfel incat per anvelopa costul este aproximativ acelasi , utilizand ambele variante.
      Dozaj minim recomandat pentru FKR01: B (latime, cm ) x D (diametru, cm) x 0,3 = Dozaj [ml]
      Dozaj recomandat pentru FKR LTX: B (latime, cm ) x D (diametru, cm) x 0,18 = Dozaj [ml]

      FKR01 este varianta ECO atat pentru utilizator (este varianta recomandata persoanelor care sunt alergice la latex) cat si pentru anvelopa, cu o durata de viata mai mare in interiorul anvelopei. FKR01 este astfel varianta recomandata in cazul utilizarii exclusiv preventive.
      FKR LTX, prin vascozitatea sa mai redusa este varianta recomandata cand se utilizeaza si pentru REPARAREA ulterioara (anvelopa nu era echipata cu un etansant antipana).
      Referitor la perforarile pe care le-ati mentionat (spini si cioburi), atat timp cat dimensiunea obiectelor perforante este sub 4 mm, etansantii antipana lucreaza eficient. In cazul cioburilor este posibil ca anvelopa sa fie taiata. In acest caz , etansantii antipana nu mai actioneaza. De cele mai multe ori, in cazul taieturilor, anvelopele sunt scoase definitiv din uz, nemaiputand fi reparate nici prin variantele clasice.

  • mesaj de la: nelu
    Data: 12 februarie 2014

    va rog sa imi spuneti daca FKR poate fi utilizat la barcile pneumatice de tip ZODIAC. VA MULTUMESC.

    Raspunde
    • mesaj de la: Administrator
      Data: 19 februarie 2014

      Barca pneumatica, fiind o incinta elastica sub presiune , poate fi reparata cu FKR. Ideea este ca FKR sa ajungă la locul perforări, dupa ce a fost introdus in interior. Pentru aceasta barca va fi dirijată astfel încât FKR sa ajunga la perforație. Barca nefiind o incinta ranforsata cum sunt anvelopele, în acest caz diametrul maxim al obiectului perforant treb sa fie de maxim 3 mm.
      Va recomand sa încercați varianta de etansant pe baza de latex, adica Fakir&Go LTX; tinand cont de faptul ca barca va funcționa in mediu umed.

  • mesaj de la: seba
    Data: 9 iulie 2011

    Daca am pori la un cauciuc este necesar sa scot anvelopa de pe janta ca sa aplic produsul sau se poate baga prin ventil?

    Raspunde
    • mesaj de la: admin
      Data: 11 iulie 2011

      Anvelopa nu trebuie demontata de pe janta. FKR se introduce in anvelopa prin valva (dupa ce a fost extras ventilul) , conform Instructiunilor de instalare pe care le regasiti in acest site la sectiunea cu aceeasi denumire. Pentru ca FKR sa lucreze eficient pentru dvs. este necesar sa se asigure urmatoarele conditii: presiunea aerului din anvelopa, forta centrifuga (prin rularea anvelopei) si greutatea masinii . Presiunea interioara face ca FKR sa fie impins in orificii (pori sau perforatii), forta centrifuga face ca produsul sa formeze o pelicula uniforma pe interiorul anvelopei prin micsorarea vascozitatii FKR iar greutatea masinii face ca dopul sa nu fie expulzat (sub greutatea masinii dopul are forma unui trunchi de con a carui baza mare alterneaza prin rularea anvelopei).Astfel presiunea normata (recomandata) din interiorul anvelopei este una din conditiile ce trebuie asigurate pentru ca FKR sa actioneze.

  • mesaj de la: Toma Emil
    Data: 1 iunie 2011

    FKR rezolva si taieturi la anvelope?

    Raspunde
    • mesaj de la: Administrator
      Data: 1 iunie 2011

      FKR etanseaza perforatii produse de obiecte perforante cu diametrul de maxim 6 mm produse pe calea de rulare a anvelopei. Pentru anvelope cu carcasa ranforsata (pestre 8 straturi de pliuri), dimensiunea maxima a obiectului perforant poate atinge 12 mm in diametru. Daca structura cordului nu a fost afectata major, FKR poate etansa si strapungeri produse de obiecte perforante cu diametru mai mare decat cel specificat, insa in aceasta situatie nu este garantata o reparatie definitiva. In acest caz FKR poate asigura ajungerea in conditii de siguranta la locul de stationare ce permite repararea anvelopei de catre un specialist. Mai multe detalii regasiti in sectiunea Rezolvare cazuri speciale.
      Conform insa unui studiu efectuat de AAA (American Automobile Association), 97% dintre penele de cauciuc sunt produse de obiecte perforante de pana la ¼ inch (6,35 mm) in diametru. Producatorii de anvelope considera dealtfel strapungerile de forma neregulata (taieturi) produse de resturi de sticla, de fier, etc. ca fiind ireparabile din punct de vedere al securitatii ulterioare in trafic.

  • mesaj de la: Horia Sion
    Data: 27 octombrie 2010

    Exista diferenta intre FAKIR PROTECTIE ANTIPANA si spray-urile antipana?

    Raspunde
    • mesaj de la: Administrator
      Data: 27 octombrie 2010

      Da, spray-urile antipana se folosesc dupa eveniment (pana de cauciuc), realizand o reparare temporara. Dupa instalare, vehiculul trebuie sa ruleze pe parcursul primilor 2 km cu o viteza scazuta (20-30 km/h) pentru ca spuma rezultata sa se imprastie uniform pe suprafata interioara a anvelopei. Problema este insa rezolvata provizoriu. Rezolvarea finala se realizeaza la prima vulcanizare, prin metodele clasice. In plus gazul propulsor folosit in aceste spray-uri este inflamabil, existand pericolul de explozie a anvelopei. Producatorii acestor spray-uri antipana recomanda , din acest motiv, indepartarea spumei si repararea cat mai rapida a anvelopei in centrele specializate. Spray-urile antipana se utilizeaza la anvelope de dimensiuni mici. Pentru anvelope de dimensiuni mari nu este eficient, sub aspectul cantitatii insuficiente pe care o ofera spray-ul.
      FAKIR PROTECTIE ANTIPANA este un produs de tip preventiv ce se instaleaza inainte ca pana sa fi avut loc. In momentul cand anvelopa este perforata, instantaneu si definitiv obtureaza perforatia. Nu este un produs inflamabil. Nu degradeaza cauciucul. Are in compozitie agenti antioxidanti care il protejeaza.

  • mesaj de la: Mihai Hangiu
    Data: 14 iulie 2010

    Poate fi utilizat FKR pentru repararea anvelopelor dupa ce s-a produs pana de cauciuc, introducandu-se ulterior in anvelopa?

    Raspunde
    • mesaj de la: Administrator
      Data: 14 iulie 2010

      FKR este in primul rand un produs de tip preventiv. Este recomandabil sa se utilizeze cu acest scop (prevenire a penelor). Poate fi insa folosit si dupa ce pana a avut loc. FKR este un produs vascos care isi micsoreaza vascozitatea prin centrifugare, fiind special conceput astfel ca produs de tip preventiv. Odata introdus in anvelopa el trebuie sa ajunga la locul perforarii. Cu cat locul pe unde anvelopa pierde aer este mai aproape de valva (locul pe unde a fost introdus FKR), cu atat FKR va ajunge mai repede la perforatie , rotind anvelopa cu mana si va astupa perforatia. Simpla rotire cu mana a anvelopei nu va face insa ca FKR se se imprastie uniform pe interior . Cu cat locul pe unde anvelopa pierde aer este mai departat de valva , cu atat va fi mai dificil ca FKR sa ajunga in acesta zona (utilizand cantitatea recomandata pentru tipul respectiv de anvelopa la utilizarea de tip preventiv).
      In acest caz , pentru a favoriza repararea , montajul anvelopa-janta va fi dat jos (nu se va demonta anvelopa de pe janta) si se vor aplica impulsuri (se va ,,bate” anvelopa pozitionata cu locul perforarii in partea de jos) care vor accelera patrunderea FKR in aceasta zona.
      Este important ca anvelopa sa fie umflata (presiunea din anvelopa va impinge FKR in perforatie).

  • mesaj de la: Andrei Georgescu
    Data: 14 iulie 2010

    Poate fi utilizat FKR la anvelopele umflate cu azot?

    Raspunde
    • mesaj de la: Administrator
      Data: 14 iulie 2010

      Ar fi chiar ideal ca anvelopele ce contin FKR sa fie umflate cu azot. Cele doua actioneaza sinergetic, completandu-si reciproc performantele. Azotul este folosit la umflarea anvelopelor datorita avantajelor pe care le ofera , in primul rand sub aspectul lipsei variatiilor de presiune ca urmare a variatiilor termice. Totodata anvelopele umflate cu azot vor fi mai putin expuse fenomenelor de imbatranire, cum sunt cele umflate cu aer, oxigenul continut de acesta conducand la accelerarea fenomenelor de imbatranire. Mentinerea presiunii constante la anvelopele continand azot este datorata si dimensiunii mai mari a moleculelor de azot, comparativ cu cele de oxigen, ceea ce va impiedica scurgerea gazului prin microporii anvelopei. Utilizand azot pentru umflarea anvelopelor continand FKR, acest gaz inert, uscat, neinflamabil si necombustibil , va face ca etansantul FKR sa dureze mai mult in anvelope in primul rand prin lipsa oxigenului care favorizeaza procesele de oxidare (imbatranire).
      Efectele utilizarii FKR si azotului in anvelope sunt similare. Azotul din anvelope va mentine presiunea constanta si va face ca ea sa ruleze mai rece insa …nu va rezolva si pene in cazul in care anvelopa ar fi perforata . Aici actioneaza FKR!

Lasa un mesaj: